a little chinese boy
♥ welcome to my blog . do read do follow ^^ . enjoy and thanks for visited . i am Muhammad Fauzi Chan Bin Ahmad . 17 years old . nice sexy man ♥ <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7997504953619416164\x26blogName\x3da+simple+chinese-malay+boy+%E6%B3%95%E7%BA%AA\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://abcdefghiloveeyoutoo.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://abcdefghiloveeyoutoo.blogspot.com/\x26vt\x3d-9108491782699681180', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
Red Lollipop
Stories | Me | You | Them | Together





Tuhan Mengajar Erti Cinta
15 December 2011 10:37 PM | 10:37 PM | 0 comments

CINTA .....

Cinta adalah anugerah terindah yang pernah diterima manusia,dan akan selalu hidup dalam setiap hati manusia . Cinta bukanlah benda yang diberikan begitu saja dan lalu bisa kita buang bila kita tidak menyukainya .

Satu-satunya cara agar kita memperoleh kasih sayang ialah jangan menuntut agar kita dicintai , tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan .

Perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Jadi jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga . Tapi apabila kamu cuba menutup matamu dari orang yang kamu cintai , cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam jarak waktu yang cukup lama .

Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, juga tak kalah menyakitkan ketika orang yang dulu mencintaimu berubah memalingkan diri darimu , tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya .

Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mahu mencuba . Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup . Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakan .

Kerana mencintai bukanlah bagaimana kamu melupakan Melainkan bagaimana kamu memaafkan . Bukanlah bagaimana kamu mendengarkan . Melainkan bagaimana kamu mengerti Bukanlah apa yang kamu lihat . Melainkan apa yang kamu rasakan . Bukanlah bagaimana kamu melepaskan melainkan bagaimana kamu bertahan .

Namun Cinta juga bukanlah bagaimana mempertahankan seseorang yang kau cintai , sementara ia sedar memiliki alasan yang salah mencintaimu , maka lepaskan dan berlalulah darinya agar dia memiliki kesempatan untuk mendapatkan cinta dengan alasan yang lebih baik .

Akan tiba saatnya dimana kita harus berhenti mencintai seseorang . Bukan kerana kita ingin berhenti mencintainya . Melainkan kerana kita menyedari bahwa orang itu akan lebih berbahagia apabila kita melepaskannya . Namun apabila kau benar-benar mencintai seseorang , jangan percaya bahwa melepaskan beerti kau benar-benar mencintai melainkan berjuanglah demi cintamu !

Cinta adalah ketika kamu menitiskan air mata , tetapi masih peduli terhadapnya .Cinta adalah ketika dia tidak mempedulikanmu , tetapi kamu masih setia menunggunya . Cinta adalah ketika kau melihat dia bahagia mencintai orang lain dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata : “Aku turut bahagia untukmu”. Jika kamu mencintai seseorang , kamu akan senantiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisimu .

Dalam urusan cinta , kita sangat jarang menang . Tapi ketika cinta itu T U L U S, meskipun kalah, kamu tetap menang , hanya karena kamu berbahagia dapat mencintai seseorang Lebih dari kamu mencintai dirimu sendiri .

Lihatlah bagaimana Tuhan mengajarkan .

Rasakan bagaimana Tuhan mencintai .

Semua tak kan dapat dimengerti tanpa kau mencari tahu dan merasakan bagaimana jiwamu bersuara .

Cinta adalah anugrah terindah yang pernah diterima manusia,dan akan selalu hidup dalam setiap hati manusia . Cinta bukanlah benda yang diberikan begitu saja dan lalu bisa kita buang bila kita tidak menyukainya .

p/s : saya cinta kann kamu , Ily Natasya Binti Amirrudin